Carice van Houten noemt stoppen met roken ‘beste beslissing ooit’

Carice van Houten is gestopt met roken. Ze noemt dit de beste beslissing die ze ooit in haar leven heeft genomen.

Actrice Carice van Houten al tien jaar rookvrij

Carice van Houten is maandag precies tien jaar ‘rookvrij’. De 39-jarige actrice is in 2006 gestopt met roken. Ze staat stil bij deze mijlpaal op sociale media. “Precies tien jaar geleden ben ik gestopt met roken. Ik was een schoorsteen. Het is het beste wat ik ooit voor mezelf heb gedaan”, zegt Van Houten op haar persoonlijke twitteraccount.

Gezondheid belangrijkste reden om te stoppen voor Carice van Houten

In een eerder interview in Trouw stelde Van Houten dat ze een Allen Carr cursus wilde doen. Of dit de methode is waarmee zij succesvol gestopt is, is niet bekend. Een van de belangrijkste redenen waarom Van Houten graag wilde stoppen is haar gezondheid. “In mijn familie zit van alle kanten longkanker, dus het is gewoon dom van me.”, zei Carice van Houten in Trouw.

Stoppen met roken informatie en advies

Stichting Stop Bewust geeft informatie en advies over het stoppen met roken. De stopadviseurs kunnen samen met jou kijken naar jouw situatie. Welk hulpmiddel spreekt jou het meest aan? En welke stopmethodes hebben de beste resultaten? De telefonische stopadviseurs helpen met het vinden van antwoorden op jouw vragen. Ook voor advies over een vergoeding via de zorgverzekeraar kan je bij ons terecht.

Vraag jouw stopadvies aan