Gemeente Hardenberg lanceert app over alcohol, roken en drugs

De gemeente Hardenberg heeft in samenwerking met jongeren een app ontwikkelt. De app, genaamd Hardenberg kennistest, gaat over alcohol, drugs en roken. Jongeren kunnen door middel van deze kosteloze app hun kennis testen over het gebruikt hiervan.

Gemeente Hardenberg ontwikkelt kennistest over o.a. roken

De gemeente Hardenberg vindt het essentieel dat jongeren goed geïnformeerd zijn over de drie verschillende onderwerpen. De app, die gratis te downloaden is voor de smartphone, helpt jongeren hun kennis te vergroten over de effecten van alcohol, drugs en roken. Dit kan op een makkelijke en laagdrempelige wijze.

Lesbrief als ondersteuning voor de app

Echter, een app alleen is niet genoeg. Om jongeren weerbaar te maken tegen misbruik van alcohol, drugs en roken is er meer nodig dan alleen kennis. Daarom werken ook scholen mee met het project. Er is voor hen een lesbrief ontwikkeld, zodat docenten in de les aandacht kunnen besteden aan deze thema’s.

Lancering tijdens stoptober

De app lancering valt samen met Stoptober, de landelijke stoppen met roken actie. Rokers worden in oktober uitgedaagd om 28 dagen niet te roken: de kans om blijvend te stoppen is hierna vijf keer groter. De gemeente ondersteunt deze actie.

Hardenberg Kennistest app downloaden

De Hardenberg kennistest app is gratis te downloaden voor een iPhone en iPad in de app store van Apple. Voor Android smartphones is de app beschikbaar in de Google Play Store. De kennistest ‘Alcohol, Drugs & Roken’ is ook online te doen via de website.

Bron nieuwsbericht: hardenberg.nl

Persoonlijk stopadvies voor iedereen

Stichting Stop Bewust geeft informatie en advies over het stoppen met roken. De stopadviseurs kunnen samen met jou kijken naar jouw situatie. Welk hulpmiddel spreekt jou het meest aan? En welke stopmethodes hebben de beste resultaten? De telefonische stopadviseurs helpen met het vinden van antwoorden op jouw vragen. Ook voor advies over een vergoeding via de zorgverzekeraar kan je bij ons terecht.

Vraag jouw stopadvies aan