SP-Kamerlid Harry van Bommel gestopt met roken door hypnose

Harry van Bommel, SP-Kamerlid, is gestopt met roken. De politicus maakte hierbij gebruik van een alternatieve methode, namelijk door hypnose.

Sceptisch over hypnose als behandeling om te stoppen met roken

In gesprek met de Telegraaf vertelt hij over zijn stopproces. Een ontmoeting met een tandarts leidde uiteindelijk tot zijn beslissing om onder hypnose te gaan. Van Bommel was eerst sceptisch, maar besloot het toch te proberen. “Ik dacht: dit is een tandarts. Da’s toch tamelijk concreet. Die man verkoopt vast geen onzin. Toen heb ik met hem afgesproken.”

Niet meer gerookt

In een kwartier, waarin hij zijn ogen open en dicht moest doen, vond de behandeling plaats. Sinds de hypnose heeft de politicus niet meer gerookt. “Ik heb inmiddels al een stevig glas gedronken. Maar ook toen ben ik niet voor de bijl gegaan.”

Eerder stopte het Kamerlid al acht jaar met roken. Hij begon toen hij zestien jaar was.

Ook stoppen met hypnotherapie?

Wil jij ook graag stoppen met roken door middel van hypnose? Of wil je kijken of een andere stopmethode beter bij jou past? Onze telefonische stopadviseurs kunnen je informeren en adviseren over de mogelijke hulpmiddelen, stopmethodes en vergoedingen.

Vraag een stopadvies aan

Bron: NU.nl