over ons

Icoon van drie mensen naast elkaar
Stichting Stop Bewust is in 2016 opgericht met het doel om mensen die overwegen te stoppen-met-roken laagdrempelig te informeren, adviseren en motiveren. Het is onze missie om een platform voor alle rokers te zijn die zich willen oriënteren op het stoppen-met-roken.

DE MISSIE VAN STICHTING STOP BEWUST

Stichting Stop Bewust is een initiatief van Medipro en richt zich op de onderdelen 1 (adviseren en informeren) en 2 (motiveren) van het stoppen-met-rokenprogramma zoals voorgeschreven in de Zorgstandaard 2022. Medipro richt zich op onderdeel 3 (begeleiding en behandelen) van het stoppen-met-rokenprogramma.
Stichting Stop Bewust en Medipro bieden hiermee tezamen aan een ieder die (weleens) rookt passende stoppen-met-rokenzorg conform Zorgstandaard 2022.
Stichting Stop Bewust is een platform waar iedereen informatie kan vinden over stoppen-met-roken.
Een roker die wil stoppen weet niet altijd hoe hij dit aan moet pakken. Zo weten veel mensen niet welke stopmethodes en hulpmiddelen er allemaal beschikbaar zijn. Stichting Stop Bewust is een platform in samenwerking met Medipro om rokers vrijblijvend te helpen met het beantwoorden van vragen over stoppen-met-roken.
Stoppen met roken kan op verschillende manieren. Er bestaan zowel reguliere als alternatieve methodes. De stichting is er niet alleen om duidelijkheid te bieden maar ook om u te motiveren om te stoppen-met-roken. Wij doen dit objectief en informeren over alle stopmethodes. De stopper kiest zelf welke methode passend is.
Wij vinden het belangrijk dat mensen zelf in staat zijn te kiezen óf én wanneer ze stoppen met roken. Een stoppoging is immers het meest kansrijk wanneer je ook echt gemotiveerd bent. Met ons persoonlijk advies, onze (blog)artikelen, maandelijkse nieuwsbrieven, diverse video’s en brochures kunnen rokers hun voordeel doen om uiteindelijk hun verslaving vaarwel te zeggen.

HOOFDACTIVITEITEN

• Informeren

• Adviseren

• Motiveren

BESTUUR

Het bestuur van Stichting Stop Bewust bestaat uit bestuursleden die het stoppen met roken een warm hart toedragen.
Voorzitter: Drs. Carl Simons. Email: c.simons@stichtingstopbewust.nl
Secretaris: Drs. Rick Lindhout. Email: r.lindhout@stichtingstopbewust.nl

Email: r.lindhout@stichtingstopbewust.nl

SAMENWERKINGEN EN INKOMSTEN

Onze inkomsten zijn voornamelijk afkomstig van Medipro. Stichting Stop Bewust staat open voor samenwerking met andere (stoppen-met-roken) zorgaanbieders en  streeft naar een bredere betrokkenheid voor rokers, stoppers, aanbieders en andere stakeholders binnen het stoppen-met-roken landschap.