Strandtenten stoppen met verkoop sigaretten

Strandtenten in Scheveningen en Wassenaar zijn er klaar mee. Verschillende horecatenten aan de Nederlandse kust hebben besloten om hun sigarettenautomaten de deur uit te doen. Vanaf heden verkopen zij dus geen sigaretten meer, meldt TabakNee!.

Strandtenten verkopen geen sigaretten meer

Strandtent Solbeach nam het voortouw voor deze beslissing begin juni. Zij vonden dat de verkoop van sigaretten niet in lijn was met de opvattingen van het bedrijf. Hoewel de verkoop gigantische bonussen opleverde, konden zij het niet meer aan zichzelf verantwoorden. Dit werd gemeld op het Facebookaccount van de strandtent.

Sigaretten op steeds minder plekken verkocht

Rookwaar wordt op steeds minder plekken verkocht. Niet alleen strandtenten besloten met de verkoop te stoppen, ook op stations kunnen pakjes sigaretten niet meer gekocht worden. In de toekomst zullen sigaretten zelfs niet meer verkrijgbaar zijn in supermarkten. De verkoopverboden zijn onderdeel van het Nationaal Preventieakkoord, waarin de overheid samen met zeventig organisaties afspraken maakte over rookpreventie.

STOPPEN MET ROKEN: JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR!

Stoppen met roken is makkelijker gezegd dan gedaan. Echter, met de juiste hulp wordt jouw stoppoging succesvoller. Maar wat is het juiste hulpmiddel of de juiste stopmethode en welke past er bij jou? Onze stopadviseurs informeren en adviseren je hier graag over in een telefonisch informatiegesprek. Dit is kosteloos, eenmalig en vrijblijvend. Na het gesprek maak jij de keuze: stop je met roken, met of zonder hulp?

Help mij met de eerste stap!