Wereld Niet Roken Dag

Wereld Niet Roken Dag: rookvrij op 31 mei én daarna!

Op 31 mei is het Wereld Niet Roken Dag. Elk jaar staan we op deze dag stil bij de gevolgen van roken en de voordelen van stoppen. Een goede dag om jouw stoppoging te beginnen! Blijf jij ook rookvrij op 31 mei? In deze blog geven we meer informatie over het doel van deze dag en delen we tips.

Wereld Niet Roken Dag

De Wereld Niet Roken Dag werd in 1987 in het leven geroepen door de World Health Organization (WHO) om meer aandacht te vragen voor de gevaren van roken. Jaarlijks sterven er veel mensen aan de gevolgen van roken en meeroken. Elk jaar staat er één thema centraal. Dit jaar is het thema van de World No Tabacco Day ‘Commit to Quit’.

Rookvrij op 31 mei en daarna?

Naast het feit dat deze dag bewustzijn creëert, is het ook een moment waarop mensen worden aangemoedigd om 24 uur niet te roken.

Op deze dag kan jij namelijk ervaren hoe het is om één dag te stoppen met roken. Bewijs jezelf en anderen dat je dit kan. Het moment kan een mooi begin zijn van een succesvolle stoppoging.

Tips voor Wereld Niet Roken Dag

Hoe blijf je deze dag rookvrij? Met deze tips wordt jouw stoppoging succesvoller:

• Bereid jezelf voor op Wereld Niet Roken Dag. Omcirkel de datum in je agenda, praat erover met anderen en lees de tips voor het omgaan met moeilijke momenten
  • Stop samen met een vriend(in), familielid of je partner. Samen stoppen is succesvoller dan alleen, maar daarnaast ook leuker, want zo kan je elkaar steunen.
  • Zoek afleiding wanneer je trek hebt naar een sigaret, en geef vooral niet aan de craving toe!
  • Je staat er natuurlijk niet alleen voor bij jouw stoppoging. De stopadviseurs van Stichting Stop Bewust staan telefonisch voor jou klaar voor informatie en advies. Je kan bellen naar de hulplijn: 088-5006600.

Doe je mee? Vraag jouw gratis stopadvies aan

Stichting Stop Bewust helpt jou graag met informatie en advies. Samen kijken we naar de mogelijke hulpmiddelen, stopmethodes en vergoedingen via de zorgverzekeraar en maken we een stopplan. Zo weet jij hoe je succesvol vaarwel kan zeggen tegen de sigaret, op Wereld Niet Roken Dag én daarna! Schrijf je in voor een vrijblijvend telefonisch informatiegesprek en ontvang kosteloos stopadvies. Wil je meer tips, nieuws en informatie over het stoppen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en volg ons op Instagram.

Ik stop op Wereld Niet Roken Dag