Wereld niet-rokendag
31 mei, 2019
leestijd
2 minuten

Wereld niet-rokendag: rookvrij op 31 mei én daarna!

Op 31 mei staan we wereldwijd stil bij niet-roken. Elk jaar staat Wereld niet-rokendag in het teken van een ander thema omtrent stoppen met roken. Dit jaar is het thema ‘Bescherm de jeugd en voorkom roken bij de nieuwe generatie’. Blijf jij rookvrij op 31 mei?

Wereld niet-rokendag

De Wereld niet-rokendag werd in 1987 in het leven geroepen door de World Health Organization (WHO) om meer aandacht te vragen voor de gevaren van roken. Jaarlijks sterven er veel mensen aan de gevolgen van roken en meeroken. Elk jaar staat er één thema centraal. Dit jaar wordt er aandacht gevraagd voor de nieuwe, rookvrije generatie.

Een rookvrije generatie

Het thema van dit jaar past bij de doelstellingen van het Nationaal Preventieakkoord, waarin de Nederlandse overheid en talloze bedrijven en organisaties afspraken maakten om Nederland gezonder te maken. Een van de doelen: een rookvrije generatie in 2040.

Rookvrij op 31 mei en daarna?

Op deze dag kan jij ervaren hoe het is om één dag te stoppen met roken. Bewijs jezelf en anderen dat je kan stoppen met roken. Dit kan een mooi begin zijn van een stoppoging!

Stichting Stop Bewust helpt jou hierbij graag met informatie en advies. Samen kijken we naar de mogelijke hulpmiddelen, stopmethodes en vergoedingen via de zorgverzekeraar en maken we een stopplan. Zo weet jij hoe je succesvol vaarwel kan zeggen tegen de sigaret. Schrijf je in voor een vrijblijvend telefonisch informatiegesprek en ontvang kosteloos stopadvies. Wil je maandelijks tips, nieuws en informatie over het stoppen ontvangen? Dan is onze nieuwsbrief iets voor jou!

Vrijblijvend stopadvies

Categoriën