Fundraising

Steun Stichting Stop Bewust

Jaarlijks sterven bijna 20.000 Nederlanders aan ziektes die te maken hebben met roken. Zoals kanker, COPD (chronische longziekte) en hart- en vaatziekten. Van de bijna 4 miljoen rokers overweegt 70 tot 80 %  om te stoppen. Jaarlijks zijn er een miljoen stoppogingen.  Slechts 5 tot 10% is succesvol. Met het juiste hulpmiddel en de ondersteuning zouden veel meer mensen met succes afscheid kunnen nemen van hun ongewenste gewoonte.  Maar  waar kan iemand terecht en welk hulpmiddel is  het meest  geschikt? Stichting Stop Bewust wil rokers helpen om de antwoorden op dat soort vragen te vinden waardoor ze in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen over roken en stoppen.

Er zijn veel aanbieders van stoppen-met-rokenprogramma’s, regulier en alternatief, die allen pretenderen de beste behandeling te bieden. Stopbewust biedt een plaats aan die organisaties om zich te profileren. Aan de roker zelf  de keus met wiehij of zij  in zee wil gaan. Stichting Stop Bewust probeert zo veel mogelijk recht te doen aan de variëteit in methodes en hulpmiddelen die in Nederland te vinden zijn en over alle stromingen zo objectief mogelijke informatie te verschaffen.

Om kosteloze service te kunnen blijven bieden aan rokers die geïnteresseerd zijn in methodes om te stoppen met roken, is geld nodig.  Indien u onze stichting en onze doelstellingen wilt steunen, dan kunt u donateur of sponsor worden. De naam van de sponsor wordt  met naam en logo vermeld op onze site.

Uw geld wordt goed besteed. Voortdurend worden nieuwe tools ontwikkeld en worden er artikelen, nieuwsbrieven en brochures geschreven waarmee rokers hun voordeel kunnen doen om uiteindelijk hun verslaving vaarwel te kunnen zeggen. Jaarlijks 20.000 doden in Nederland als gevolg van roken vinden wij veel te veel en volstrekt onnodig. Iedereen die dat wil moet kunnen stoppen met roken op de manier die hij/zij zelf wil.

Voor donatie of sponsering kunt u contact met ons opnemen:

Telefoon: 088- 786 77 80
Emailadres: info@stichtingstopbewust.nl