STEUN STICHTING STOP BEWUST

Jaarlijks sterven bijna 20.000 Nederlanders aan ziektes die te maken hebben met roken. Denk hierbij aan kanker, COPD (rokerslong) en hart- en vaatziekten. Van de bijna 4 miljoen rokers overweegt 70 tot 80 % om te stoppen. Jaarlijks zijn er meer dan één miljoen stoppogingen. Slechts 5 tot 10% is succesvol. Met het juiste hulpmiddel en de juiste ondersteuning kunnen veel meer mensen met succes afscheid nemen van de sigaret. Maar waar kan iemand terecht en welk hulpmiddel is het meest geschikt? Stichting Stop Bewust wil rokers helpen om de antwoorden op dat soort vragen te vinden, waardoor ze beter in staat zijn een weloverwogen keuze te maken over roken en stoppen. Om die reden doen wij aan fundraising: word sponsor!

Er zijn veel aanbieders van stoppen-met-rokenprogramma’s, zowel regulier als alternatief. Allen pretenderen de beste behandeling te bieden. Stichting Stop Bewust biedt een platform voor die organisaties om zich te profileren. De roker heeft natuurlijk zelf de keus met wie hij of zij in zee wil gaan. Wij proberen zo veel mogelijk recht te doen aan de variëteit in behandelmethodes en hulpmiddelen die in Nederland beschikbaar zijn. Daarnaast verschaffen wij zo objectief mogelijk informatie over alle betreffende stromingen.

Geld besparen stoppen met roken

Help jij ons

Om kostenloos advies te kunnen blijven bieden aan rokers die willen informeren naar alle mogelijkheden omtrent stoppen met roken, is geld nodig. Indien je onze stichting en onze doelstellingen wilt steunen, dan kan je donateur of sponsor worden. Wij vermelden de naam en het logo van de sponsor op onze website.

Je geld wordt goed besteed. Voortdurend worden nieuwe tools ontwikkeld en worden er artikelen, nieuwsbrieven en brochures geschreven. Uiteindelijk willen we natuurlijk zo veel mogelijk rokers van hun verslaving afhelpen! Jaarlijks 20.000 doden in Nederland als gevolg van roken vinden wij veel te veel en volstrekt onnodig. Iedereen die de stap maakt om te stoppen moet dat op zijn of haar eigen manier kunnen doen.

Wij helpen rokers, help jij ons?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden