Laagste aantal rokers ooit geregistreerd in Engeland

In 2021 rookte in Engeland 19,3 procent. In 2015 is dit percentage gedaald naar 16,9 procent van de Engelse volwassenen. Dit is het laagste aantal rokers ooit van het land. In deze blog bespreken we deze recente cijfers.

Aantal rokers in Engeland

Britse media melden het percentage op basis van gegevens van Public Health England (PHE). Het land telt nu 7,2 miljoen rokers. Mannen roken meer dan vrouwen: 19,1 procent van de Engelse mannen rookt, tegenover 14,9 procent van de Engelse vrouwen.

2,5 miljoen stoppogingen

2,5 miljoen van de Engelse rokers deden in 2015 een stoppoging. 20 procent hiervan was succesvol, waardoor er nu in totaal 14,6 miljoen ex-rokers zijn.

Aantal rokers in Nederland

Ook in Nederland neemt het aantal rokers af. In 2014 rookte nog 25,7% van de volwassenen. In 2019 was dit 21,7%. Steeds meer rokers kiezen ervoor om te stoppen met roken.

Stoppen met roken? We informeren je graag!

Wat is goede hulp? Welke stopmethode geeft de beste resultaten? En welke vergoedingen via de zorgverzekeraar zijn mogelijk? Onze telefonische stopadviseurs helpen je graag bij het vinden van antwoorden op al je vragen. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor hulp en vergoedingen. Ook voor advies over de juiste stopdatum kan je bij ons terecht. Schrijf je kosteloos in voor een eenmalig terugbelverzoek!

Ja, ik wil kosteloos stopadvies