Goede voornemens? Ook uw oren en ogen hebben er baat bij!

In januari werken veel mensen aan hun goede voornemens. Minder snoepen, geen alcohol, stoppen met roken en meer bewegen… Een gezonde levensstijl heeft veel voordelen. Sommige hiervan zijn minder voor de hand liggend. Wist je namelijk dat ook je ogen en oren baat hebben bij jouw gezonde voornemens?

Effect van gezonde levensstijl op ogen en oren

1. Goede voeding voor een goede gezondheid
    De juiste, gezonde voeding is ontzettend belangrijk voor jouw gezondheid en daarmee ook dat van jouw ogen en oren. Vitamine A, C en E bevatten antioxidanten die het weefsel van de ogen gezond houden. Ook kunnen sommige van deze antioxidanten chronische aandoeningen vertragen.
  2. Sport en beweging hebben positief effect
    Gehooraandoeningen zoals oorsuizen kunnen verminderen door te ontstressen. Een goede manier hiervoor is sporten en bewegen. Let wel op: wanneer je op wintersport gaat, is het belangrijk dat je jouw ogen goed beschermt. Zorg voor een goede UV-filter in de brilglazen.
  3. Invloed van roken
    Dat roken slecht is voor de gezondheid is algemeen bekend. Maar dat het ook negatieve gevolgen heeft voor je zicht en gehoor weet niet iedereen. Roken vergroot de kans op oogaandoeningen. Het versnelt bepaalde verouderingsprocessen, wat verslechtering van de ogen en staar kan veroorzaken.
    Onderzoek toont daarnaast aan dat rokers 15% meer kans hebben op een slechter gehoor dan niet-rokers. Een veroorzaker hiervan is de verslechterde doorbloeding.

Stoppen met roken? We informeren je graag!

Wat is goede hulp? Welke stopmethode geeft de beste resultaten? En welke vergoedingen via de zorgverzekeraar zijn mogelijk? Onze telefonische stopadviseurs helpen je graag bij het vinden van antwoorden op al je vragen. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor hulp en vergoedingen. Ook voor advies over de juiste stopdatum kan je bij ons terecht. Schrijf je kosteloos in voor een eenmalig terugbelverzoek!

Ik wil gratis info