De voordelen van samen stoppen met roken

Samen stoppen is beter dan alleen! Een van de voordelen van stoppen met roken in oktober is dat je dit samen doet met duizenden andere Nederlanders. Maar waarom werkt samen stoppen goed? En hoe zorg je ervoor dat jouw stoppoging succesvol begint? Lees het in deze blog!

Kans op een succesvolle stoppoging groter wanneer je samen stopt

Door tegelijkertijd te stoppen met een vriend, familielid, collega of jouw partner vergroot je de slagingskans van jouw stoppoging. Met elkaar stoppen met roken is motiverend. Je hebt iemand die jou begrijpt en je kan elkaar steunen wanneer één van jullie het lastig heeft.

Vergroot jullie kans van slagen

Jullie stoppoging begint beter met het stopadvies van Stichting Stop Bewust. Onze telefonische stopadviseurs helpen jou met betrouwbare informatie en persoonlijk stopadvies, onder andere over de mogelijke hulpmiddelen, stopmethodes en vergoedingen via de zorgverzekeraar. Dit is kosteloos en vrijblijvend. Schrijf je in voor een terugbelverzoek!

Kosteloos telefonisch stopadvies

De beste stoppen-met-rokentips

Maak daarnaast gebruik van onze vele artikelen met tips bij het stoppen met roken. Bekijk bijvoorbeeld eens onze tips voor een goede motivatie, de juiste voorbereiding en het omgaan met moeilijke momenten tijdens het stoppen met roken.

Samen stoppen met roken in Stoptober

Stoptober is dé maand waarin je samen kan stoppen met roken. Naast de ambassadeurs van Stoptober stop je met duizenden andere Nederlanders. Ook wanneer je geen persoon in je omgeving hebt waarmee je samen kan stoppen met roken, is het dus mogelijk om steun te ontvangen van anderen! Er zijn daarnaast ook Facebookgroepen en fora waarbij je informatie en tips kan uitwisselen. Stichting Stop Bewust deelt in Stoptober maar ook daarna de beste stoptips, info en het laatste stoppen met roken nieuws. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief of volg ons op Facebook en Instagram.

Lees hier alles wat je moet weten over stoppen met roken in Stoptober!