Stichting Stop Bewust

Wie is Stichting Stop Bewust en wat doet deze organisatie?

Stichting Stopbewust is opgericht door een aantal samenwerkende organisaties die actief zijn binnen de stoppen-met-rokenzorg.

Wij zorgen vanuit onze missie voor een goed functionerend platform voor rokers die zich willen oriënteren op de diverse mogelijkheden van het stoppen met hun tabaksverslaving. Wij verzamelen daartoe waar mogelijk wetenschappelijke informatie maar ook praktische ervaringen van rokers die willen stoppen of gestopt zijn.

Stichting Stop Bewust wil nadrukkelijk ook in contact staan met degenen die gebruik maken van onze website en van de diensten van de aangesloten zorgaanbieders. We staan open voor suggesties die u kenbaar kunt maken via ons mailadres info@stichtingstopbewust.nl. Zie ook onze oprichtingsstatuten  .

De missie van Stichting Stop Bewust

Een roker die wil stoppen worstelt met vele vragen. “Kan ik stoppen?”, “Wil ik stoppen?”, “Hoe kan ik stoppen?”, Welke hulpmiddelen zijn het beste voor mij?” en ook vragen over kosten en vergoedingen. Stichting Stop Bewust wil rokers helpen om de antwoorden op dat soort vragen te vinden waardoor ze in staat zijn hun eigen beslissingen te nemen over roken en stoppen. Er zijn veel aanbieders van stoppen-met-rokenprogramma’s, regulier en alternatief, die allen pretenderen de beste behandeling te bieden. Stopbewust biedt een plaats aan die organisaties om zich te profileren. Aan u verder de keus met wie u in zee wil gaan.

Stichting Stop Bewust probeert zo veel mogelijk recht te doen aan de variëteit in methodes en hulpmiddelen die in Nederland te vinden zijn en over alle stromingen zo objectief mogelijke informatie te verschaffen.

Stichting Stop Bewust wil de plaats zijn waar aanbieders van stoppen-met-rokenbehandelingen en mensen die overwegen te stoppen elkaar kunnen ontmoeten. Het moet ook een plaats zijn waar rokers zich vrij voelen om te shoppen en om zich heen te kijken zonder meteen keuzes te moeten maken en waar ze diverse tools vinden om hen te helpen bij hun beslissingen.

Stichting Stop Bewust maakt haar missie waar door middel van 2 hoofdactiviteiten:

1. Informeren
  2. Adviseren

Meer over deze twee hoofdactiviteiten vindt u in de menubalk onder de betreffende kopjes.

Bestuur

Het bestuur van Stichting Stop Bewust bestaat uit bestuursleden die het stoppen met roken een warm hart toedragen. Zij zijn alle op een bepaalde manier verankerd in de praktijk van professionele begeleiding van rokers.

Voorzitter: Drs. Carl Simons. Email: c.simons@stichtingstopbewust.nl
Penningmeester: Frank Robben. Email: f.robben@stichtingstopbewust.nl
Secretaris: Drs. Jean Nijskens. Email: j.nijskens@stichtingstopbewust.nl

Deelnemer worden?

Organisaties die stoppen-met-rokenzorg bieden kunnen zich aanmelden bij Stichting Stop Bewust. Ze worden dan vermeld als deelnemende zorgaanbieder onder het menu-item ‘Aanbieders’. Geïnteresseerden kunnen dan zelf contact opnemen met deze aanbieder.
Overweegt u zich aan te sluiten bij Stichting Stop Bewust? Vraag dan onze voorwaarden op via het mailadres info@stichtingstopbewust.nl of vraag een oriënterend gesprek aan met het bestuur.

Sponsoring: Steun Stichting Stop Bewust

Om kosteloze service te kunnen blijven bieden aan rokers die geïnteresseerd zijn in methodes om te stoppen met roken, is geld nodig.

Indien u onze stichting en onze doelstellingen wilt steunen, dan kunt u een geldelijke bijdrage leveren. De naam van de sponsor wordt vermeld in de lijst met sponsoren.

Uw geld wordt goed besteed. Voortdurend worden nieuwe tools ontwikkeld en worden er artikelen, nieuwsbrieven en brochures geschreven waarmee rokers hun voordeel kunnen doen om uiteindelijk hun verslaving vaarwel te kunnen zeggen. Jaarlijks 20.000 doden in Nederland als gevolg van roken vinden wij veel te veel en volstrekt onnodig. Iedereen die dat wil moet kunnen stoppen met roken op de manier die hij/zij zelf wil.

Oprichtingstatuten Stichting Stop Bewust

Hulp nodig? Bel!