Telefonische coaching

Telefonische Coaching

De behandelwijze komt overeen met die van de persoonlijke coaching, alleen het medium is anders. U gaat niet naar een coach toe voor de gesprekken, maar u wordt op afgesproken tijden gebeld door de coach. Meestal is er bij telefonische coaching sprake van meer coachingsmomenten dan bij de persoonlijke coaching, maar zijn de gesprekken korter.

De hulpmiddelen waaruit gekozen kan worden zijn hetzelfde als bij persoonlijke coaching.

Telefonische coaching is handig onder de volgende omstandigheden:

• Als u weinig tijd heeft
  • Als u overdag geen gelegenheid hebt om naar een coach te gaan, maar wel een kwartiertje vrij kunt maken tijdens werktijd om gebeld te worden
  • Als er geen coach beschikbaar is bij u in de buurt
  • Als u moeilijk kunt reizen of slecht ter been bent
  • Als u liever anoniem wil blijven
  • Als u makkelijker praat over uzelf door de telefoon dan in een live-gesprek

De vergoedingen voor telefonische coaching zijn hetzelfde als bij persoonlijke coaching. Kijkt u echter goed naar de voorwaarden van uw zorgverzekeraar, want er zijn zorgverzekeraars die alleen persoonlijke coaching vergoeden, andere die juist weer alleen telefonische coaching vergoeden.
Gelukkig vergoeden de meeste zorgverzekeraars beide vormen.

Belang behartigende aanbieders voor Telefonische Coaching zijn:

• Medipro. Voor informatie kunt u bellen met Stichting Stop Bewust. Tel: 088 78 677 80. U kunt advies krijgen en u ook aanmelden voor behandeling.
  • Luchtsignaal. Voor informatie kunt u bellen met Stichting Stop Bewust. Tel: 088 78 677 80. U kunt advies krijgen en u ook aanmelden voor behandeling.

Andere aanbieders:

• Rookvrij? Ook jij!
  • iLifecoach
  • Smokefree

Methodes: Persoonlijke coaching | Groepsbehandeling | Lasertherapie
Hulpmiddelen: Nicotinevervangers | Medicijnen | Alternatieve stoppen met roken capsule | Lasertherapie en acupunctuur | e-Sigaret

Hulp nodig? Bel!

Stoppen met roken