Goed nieuws: stoppen na Stoptober kan ook!

Is Stoptober niet gelukt, maar wil je alsnog graag stoppen? Niet getreurd: je kunt op elk moment een nieuwe stoppoging doen. In onze blog lees je hoe je kunt leren van je vorige poging, zodat je de volgende kans kunt grijpen.

‘Cold turkey’

Veel stoppers zeggen van de één op de andere dag de sigaret vaarwel. Dit wordt de zogenaamde ‘Cold turkey’ methode genoemd. Helaas is deze manier van stoppen slechts voor een klein percentage van de stoppers succesvol. Dit wil niet zeggen dat het nooit lukt om op deze manier te stoppen met roken. Wat bepalend is voor je succes is hoe goed je jezelf voorbereidt op het stoppen.

De Stopwijzer

De ultieme manier om jezelf voor te bereiden op het stoppen met roken is de Stopwijzer. Dit is een gids die je in verschillende stappen door de voorbereiding heen helpt. Je kunt je nu kosteloos aanmelden door te klikken op de onderstaande knop:

DE STOPWIJZER

Redenen om te stoppen

Als je gaat stoppen helpt het om je redenen om te willen stoppen op een rijtje te zetten. Als je dat doet wordt jouw motivatie om daadwerkelijk te stoppen groter. Daarnaast is het belangrijk dat je de redenen ook echt persoonlijk zo voelt. Dat wil zeggen: alleen weten dat roken slecht is, is onvoldoende. Alleen als je gezondheid ook echt belangrijk vindt, draagt die reden bij aan jouw succes. Kortom je moet zelf de noodzaak van het stoppen inzien, om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Moeilijke momenten

Als je succesvol wil stoppen is het belangrijk om te weten hoe je om moet gaan met moeilijke momenten. Vaak komen moeilijkheden voor op de momenten waarop je vroeger normaal gesproken rookte. Het kan dan helpen om deze momenten te vermijden door wat anders te doen in plaats van het roken. De ochtendkoffie met de sigaret kun je bijvoorbeeld vervangen door een ochtendwandeling.

Informatie van een stopadviseur

Voor persoonlijke informatie over stoppen met roken kun je terecht bij onze stopadviseurs. Zij kunnen je verder helpen met al je vragen over stopmethodes, de vergoeding ervan en alle andere vragen over stoppen met roken. Met hulp van de stopadviseurs begin jij goed voorbereid aan een nieuwe stoppoging.

IK STOP OOK