Lobby tabaksindustrie voor e-sigaret

De tabaksindustrie voert een harde lobby voor e-sigaretten. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek. Het doel van de lobby is om e-sigaretten veilig te stellen voor nieuwe wetgeving. De tabaksindustrie doneerde o.a. 63 miljoen dollar aan campagnes van landelijke en lokale Amerikaanse politici.

Harde lobby voor e-sigaret

De tabaksindustrie voert deze lobby om de invoering van wetgeving op e-sigaretten tegen te gaan. Dit is een markt waar de tabaksindustrie een steeds groter aandeel in krijgt. De lobby wordt volgens het journalistenplatform The Center for Public Integrity op 3 manieren gedaan.

Lobby wordt gevoerd op 3 manieren

Als eerste probeert de tabaksindustrie politici te beïnvloeden. Ze hebben hier ook partijen voor, die dit in hun plaats proberen te doen, zoals belangenorganisaties. Ook proberen ze zogeheten ‘grass roots’ campagnes op te zetten. Ze proberen op deze manier rokers te overtuigen om brieven te sturen aan politici. In totaal zijn er zo’n 450 lobbyisten actief.

Bron nieuwsbericht: TabakNee!

STOPPEN MET ROKEN? JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR!

Stoppen met roken is makkelijker gezegd dan gedaan. Echter, met de juiste hulp wordt jouw stoppoging succesvoller. Maar wat is het juiste hulpmiddel of de juiste stopmethode en welke past er bij jou? Onze stopadviseurs informeren en adviseren je hier graag over in een telefonisch informatiegesprek. Dit is kosteloos, eenmalig en vrijblijvend. Na het gesprek maak jij de keuze: stop je met roken, met of zonder hulp?

Help mij met info en advies