Te hoge energieprijzen? Bespaar door te stoppen met roken!

De energieprijzen stijgen waardoor vele huishoudens in geldnood komen. De stress die hieruit voortkomt zorgt ervoor dat sommige mensen gaan roken of meer sigaretten opsteken dan voorheen. Dit is jammer, want stoppen met roken is juist een ideale manier om meer geld in het laatje te brengen. In onze blog lees je hoe je dit voor elkaar krijgt.

Roken en stress

Veel mensen die stress ervaren hebben het idee dat roken de stress vermindert, terwijl juist het tegenovergestelde het geval is. Rokers zijn namelijk gewend aan een bepaalde hoeveelheid nicotine. De afbraak van nicotine begint nadat de laatste sigaret is uitgedrukt. Om het nicotineniveau aan te vullen en geen stress te ervaren, willen rokers vaak steeds sneller een nieuwe sigaret opsteken. Dit is natuurlijk alleen maar een korte termijn oplossing. De echte oplossing is stoppen met roken. Hierdoor ervaar je minder stress, omdat je niet langer afhankelijk bent van nicotine.

Financieel erop vooruit

De energieprijzen zijn de laatste tijd flink gestegen. Gelukkig kun je een hoop geld besparen door te stoppen met roken. Wanneer je 20 sigaretten per dag rookt bespaar je in een jaar zo´n 3500 euro. Het mooie is dat dit bedrag waarschijnlijk alleen maar hoger wordt, omdat de prijzen van sigaretten erg aan het stijgen zijn. De staatssecretaris van Volksgezondheid wil zelfs dat een pakje sigaretten in 2040 maar liefst 40 euro zal kosten. Toch is dit voorstel nog niet definitief. Wel is duidelijk dat de prijzen van sigaretten zullen gaan stijgen. Kortom: stoppen met roken levert de meeste stoppers vele duizenden euro´s op!

Ook behoefte aan minder stress? Stop met roken!

Wil jij stoppen met roken, maar ben je door alle verschillende mogelijkheden het overzicht kwijt? Maak je niet druk, want stoppen met roken hoef je niet alleen te doen. Onze stopadviseurs helpen je verder door samen met jou een passende stopmethode te kiezen. Telefonisch, vrijblijvend en kosteloos zorgen zij met jou voor een succesvolle stoppoging.

IK PAK MIJN STOPKANS