Stoppen met roken? Neem deel aan onderzoek naar de succesfactoren!

De Open Universiteit onderzoekt de factoren die meespelen bij het wel of niet slagen van een stoppoging. Wat is de oorzaak dat je in de verleiding komt om toch weer een sigaret op te steken? Hoe ga je met die verleiding om?

Stoppen met roken onderzoek van de Open Universiteit

Voor dit onderzoek zoekt de Open Universiteit rokers die in januari of februari van 2017 willen gaan stoppen met roken.

Als je deelneemt vul je een week lang op meerdere momenten van de dag een korte vragenlijst in op je smartphone. Je hoeft er nergens voor naar toe en je hoeft ook niet altijd internetverbinding te hebben. Dit onderzoek biedt geen ondersteuning bij de stoppoging, maar door mee te doen levert u een belangrijke bijdrage aan de wetenschappelijke kennis rondom stoppen met roken.

Onder de deelnemers die het onderzoek helemaal afronden worden vier Bol.com bonnen van 25 euro verloot.

Aanmelden voor het onderzoek is inmiddels niet meer mogelijk.

Stoppen met roken? We informeren je graag!

Wat is goede hulp? Welke stopmethode geeft de beste resultaten? En welke vergoedingen via de zorgverzekeraar zijn mogelijk? Onze telefonische stopadviseurs helpen je graag bij het vinden van antwoorden op al je vragen. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor hulp en vergoedingen. Ook voor advies over de juiste stopdatum kan je bij ons terecht. Schrijf je kosteloos in voor een eenmalig terugbelverzoek!

Ja, ik wil kosteloos stopadvies