Stoppen met roken programma vergoed

Je wil stoppen met roken, maar misschien pas volgend jaar. Toch is er een goede reden om het dit jaar nog te doen: wanneer je geen stoppen met roken programma hebt gevolgd kun je dit nog kosteloos doen, eens per kalender jaar heb je recht op een vergoedt stoppen met roken programma. Hierover lees je meer in dit artikel.

Vergoeding stoppen met roken

Jaarlijks vergoedt de basisverzekering één stoppen met roken programma. Voor zo´n programma hoef je geen eigen risico te betalen. Kortom: stoppen met roken is kosteloos. Het jaar is bijna voorbij en dat betekent dat je nu nog een kosteloos stopprogramma kunt volgen als je dat nog niet gedaan hebt. Wanneer het niet lukt heb je dan volgend jaar weer een kans. Al is het natuurlijk belangrijk dat je gemotiveerd en positief aan een stoppoging begint.

Waarom een stopprogramma?

De meeste pogingen tot stoppen met roken worden gedaan met behulp van de zogenaamde ‘Cold turkey’ methode. Dit houdt in dat je in één keer stopt zonder hulpmiddelen. Helaas is deze methode bijna nooit succesvol. Van degenen die zo stoppen is er maar 6 tot 8% nog steeds gestopt na één jaar. Wil jij zorgen dat jouw stoppoging een succes wordt? Dan is het volgen van een vergoedt stoppen met roken programma een goed idee. Een coach kan je helpen om te gaan met valkuilen, waardoor jij een rookvrij leven kunt bereiken.

Twijfel over een stopprogramma

Wil je wel succesvol stoppen, maar weet je nog niet hoe je het gaat aanpakken? Praat dan met een stopadviseur. Zo’n gesprek is kosteloos en zorgt ervoor dat jij op een laagdrempelige manier kan achterhalen wat voor jou de beste stopmethode is. Hierdoor begin je voorbereid aan het stoppen met roken. Dat is erg belangrijk, omdat je als stopper te maken krijgt met valkuilen en moeilijke momenten. Zorg dus dat je er klaar voor bent, zodat jouw stoppoging niet leidt tot frustratie, maar tot succes!

CONTACT OVER VERGOEDING