stoptober staat voor de deur

‘Stoptober’ staat voor de deur!

De actie ‘Stoptober’ gaat binnenkort van start. Vorig jaar deden er een dikke 50.000 rokers mee aan de actie. De verwachtingen voor dit jaar zijn ook weer hooggespannen.

Vanaf 8 september kunt u zich inschrijven op www.stoptober.nl . U kunt dan onder andere de speciale Stoptober app downloaden die u tijdens de 28 stopdagen ondersteunt met motiverende berichten en goede informatie.

Waarom Stoptober?

Het doel van Stoptober is om u bewust te maken van uw rookgedrag. U hoeft niet te streven naar volledig stoppen met roken, maar u kunt ervaren wat de voordelen van niet roken zijn door 28 dagen rookvrij te blijven. Na die periode kunt u zelf nog beslissen. Wordt het weer roken? Prima, u heeft in ieder geval de ervaring! Wordt het voorgoed stoppen? Als u een maand kunt stoppen, dan misschien ook wel voor altijd. Maar de keus blijft bij u!

Cold turkey of een hulpmiddel?

Tijdens onze vorige nieuwsbrief hebben we u al gewezen op de mogelijkheid om gebruik te maken van professionele ondersteuning tijdens de actieperiode. Daar gaan we nu dieper op in zodat u zich optimaal kunt voorbereiden.

Reguliere en alternatieve zorg

Of u nu een alternatieve behandeling zoekt of een reguliere, diverse Stoppen-met-rokenorganisaties staan voor u klaar om snel tot actie over te gaan.

Als u denkt aan alternatieve hulp, dan zijn er bijvoorbeeld acupuncturisten die u kunnen helpen door middel van het aanbrengen van kleine naaldjes o.a. in de oorschelp. Of als u niet van naaldjes houdt, dan bestaat er lasertherapie die dezelfde acupunctuurpunten gebruikt maar dan met een pijnloze laserstraal. U belt naar de behandel-organisaties die op onze website www.stichtingstopbewust.nl/stopmethodes vermeld staan en u heeft normaal gesproken een afspraak voor een laserbehandeling binnen 3 werkdagen.

Ook aandacht voor Stoptober bij reguliere zorg

Ook verschillende reguliere stoppen-met-roken behandelinstituten hebben speciale aandacht voor Stoptober. Ze bieden bijvoorbeeld de kans om een intensief begeleidingstraject te volgen dat al enkele weken vóór de actiedatum 1 oktober kan beginnen, waardoor u de tijd hebt om u goed voor te bereiden en de benodigde hulpmiddelen op tijd in huis te hebben. Bedenk dat het over het algemeen mininmaal een week duurt voordat uw hulpmiddelen door de bezorgapotheek bij u thuis zijn afgeleverd en dat bij gebruik van medicijnen daarmee nog eens een dag of 10 vóór de stopdag begonnen moet worden.

Sommige aanbieders beloven om tijdens de 28 dagen minimaal wekelijks een consult te organiseren zodat u er ook echt profijt van heeft in oktober en niet pas daarna!

Sommige aanbieders hebben toegezegd om zelfs te zorgen voor een afspraak binnen 24 uur met een telefonische coach! Liever toch coaching door een live coach? Dat zal iets langer duren, maar ook daar wordt gestreefd naar een zo kort mogelijke wachttijd.

Meer informatie:

Bekijk voor informatie over reguliere zorg (vergoed vanuit de basisverzekering) onze website www.stichtingstopbewust.nl/stopmethodes

Kijk vooral naar de info onder de kopjes telefonische coaching en persoonlijke coaching en volg de links naar de aanbieders van stoppen-met-rokenzorg.